Week 8 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Nicole Gevers - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Nicole Gevers - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Nicole Gevers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 April 2017 | Gambia, Banjul

Hallo lieve allemaal,

Maandagochtend Naomi, Ilse, Hawa en ons mam rondgeleid bij mijn stageplek Tanka Tanka. Altijd leuk als je anderen kunt laten zien wat je gedurende je stageperiode allemaal doet en op welke plek je je bevindt. ’s middags zijn we met een grote groep gaan zwemmen bij het Djembé hotel. Erg fijne bedjes dus was prima vol te houden. ‘s avonds met mam uiteten geweest! Leuk om veel met grote groep te doen, maar ook fijn om haar even avondje voor mezelf te hebben ! Fijn gekletst! Moeder dochter qualitytime!

Dag erop eerst met Ilse, Daphne en mam all you can eat breakfast gedaan bij het hotel van mam! Daarna met z’n viertjes naar Banjul Market gegaan. Toch bijzonder hoeveel ze voor een kledingstuk vragen en tot hoever je dan uiteindelijk af kunt pingelen. Voorbeeld Daphne zag een mooie jurk, vroeg een man 1500 dalasi voor (30 euro). Uiteindelijk af kunnen pingelen naar 400 dalasi (8 euro). Jammer dat het op deze manier moet maar je raakt er langzaam aan gewend.

Ook is het maar goed dat mam hier geen 4 maanden is want dan zou ze daarvan 1 maand bezig zijn met het reageren op de mannen die haar allemaal aanspreken, hahaha. Het leuke is dat wij voort precies weten wat ze gaan zeggen zoals: “how are you? What is your nice name? Where do you come from? Oh Holland, I have a friend in Holland, I like Holland. I would like to have a white lady. Are you married? You are so beautiful”.. Elke keer het zelfde verhaaltje dus maakt het echt speciaal en bijzonder als een man je hier aanspreekt.. Niet dus.. ’s avonds wederom met mam uiteten geweest, erg lekker vlees op en wijntjes gedronken!

Woensdag laatste ontbijt gehad bij het Senegambia Hotel. Ga dat ontbijt oprecht wel missen! Daarna met mam naar Sunbird beach gegaan en goed verkleurd. ’s Avonds afscheidsdiner gehad bij Tejo’s pannenkoekenhuis en daarna bij het hotel afscheid genomen van mam. Ze vroeg me of ik mee ging naar huis, maar zonder twijfelen “nee” gezegd. Ben hier nog niet klaar. Wel echt genoten van de tijd dat ze hier was!! Daarna naar mijn compound terug gereisd. Het voelde echt als thuis komen!!

Donderdag weer begonnen met stage. Het was wel weer even wennen om weer vroeg op te staan en aan het werk te gaan. Maar goed, als ik eenmaal bezig ben is het goed. Linda was er vandaag al niet meer.. Zij is weer terug naar Engeland. Dit wil zeggen dat er nu weinig gedaan wordt met de patiënten. Ga proberen dit met de staff van daar op te pakken zodat er in ieder geval de tijd dat ik er ben, nog activiteiten uitgevoerd worden. En misschien dat ze er iets van overnemen als ook ik weg ben. Daarna een patiënt een oud T-shirt van Brian gegeven. Hij was er helemaal blij mee!!!

Vrijdagochtend op stage geskyped met supervisie groepje van schooll. Natuurlijk lukte het ’s morgens allemaal niet. Eerst was het brood nog niet gebracht bij het winkeltje/kraampje waar ik altijd brood ga halen dus heb daar een kwartier staan wachten. Daarna lukte het totaal niet met de taxi’s en bustaxi.. Bustaxi was nog niet vol toen ik instapte oftewel dan dien je te wachten totdat deze wel vol is. Daarna gaat er ook nog een bustaxi voor staan waardoor we er niet door konden.. 1, 2, 3, 10… grr.. vermoeiend blijft het soms wel.

Na stage vlug naar huis gegaan want er was taart geregeld voor Miguel’s verjaardag. Smaakte goed! ’s Avonds met de compoundgroep uiteten geweest. Dit voor Miguel z’n verjaardag maar met de reden dat Atsu die ene avond voor ons gekookt had, dus hadden hem eveneens uitgenodigd met ons mee te gaan. ’s Avonds op stap gegaan! En deal gemaakt voor de dag erop, namelijk: van tien tot elf alle shotjes van 200 dalasi naar 100 dalasi. !

Zaterdag strandmiddag gehad en ’s avonds met de hele groep Nederlanders uiteten gegaan. Bedoeling was om allemaal spareribs te eten, kwamen we daar.. was het de laatste avond dat het restaurant open was daardoor ze die natuurlijk niet meer voldoende hadden. Jammer maar helaas. Wel raar dat restaurants nu al dicht gaan maar ze zeggen hier dat het lowseason nu begint. Voor mij onbegrijpelijk als het volgende week nog meivakantie is Nederland?!
’s avonds in de kroeg natuurlijk gebruik gemaakt van de gemaakte deal. Zondag gemerkt dat ik gebruik gemaakt het van de deal dus zowat heel de dag in mijn bedje gelegen..